MJFs forside Medlem MJ-bladet MJ-forum MJ-børsen MJ i Norge Fotoalbum Blogger Aktuelt
Forumets forside Forumets forside > MJ-Weblogger > Weblogger
  Aktive tråder Aktive tråder RSS Feed: Fra togkjelleren
  FAQ FAQ  Søk i forum   Kalender   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Fra togkjelleren

Svar Svar Side  <1 19202122>
Forfatter
melding Sortering i motsatt rekkefølge
SveinR Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér SveinR Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 august 2006 kl. 22:17

Fine KL Jon Einar, ikke noe annet å si om det, spesiel de hjula.

Hvordan har du laget "beskyttelse" nettingen?

Endret av SveinR - 23 august 2006 kl. 22:20
Mvh
-SveinR

Det finnes en skiftetraktor til alt
Til toppen
jevistad Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér jevistad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 23 august 2006 kl. 20:10
Oppdatert.
Hilsen Jon Einar

Til toppen
Andreas Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 07 mai 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér Andreas Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 august 2006 kl. 22:56

Ok, så med andre ord må jeg ta meg en tur langs Jærbanen med spade å bøtte 

Hilsen Andreas

Endret av Andreas - 13 august 2006 kl. 22:56
Hilsen Andreas.   Norsk og svensk 2000 - 2010
Mitt fotoalbum:
http://foto.mjf.no/foto/main.php?g2_itemId=4809
Til toppen
Ørjan Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 06 november 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér Ørjan Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 august 2006 kl. 22:51
Det kan eg svare på... Der er orginal fra Vatnamot...
Mvh
Ørjan Utne
Ålgård i FREMO
NSB All year round...
Til toppen
Andreas Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér Andreas Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 august 2006 kl. 22:28

Hei

Bare ett spørsmål, hva slags sand er det du har brukt som ballast på Vatnamotmodulen?

Hilsen Andreas

Mitt fotoalbum:
Til toppen
Ørjan Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 06 november 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér Ørjan Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 14 juli 2006 kl. 20:51
Utrolig bra JE. Kan ikke vente nå til September. Er bare eg som trenger å fiffe min opp... HJÆLP!!! Ikke min sterke side... HJÆLP!!!
Mvh
Ørjan Utne
Ålgård i FREMO
NSB All year round...
Til toppen
Andreas Se rullemeny
Veteran
Veteran

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér Andreas Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 14 juli 2006 kl. 18:49

Kjempe  lækert  likte spesielt godt sprengsteinsfyllingen den nye linjen er lagt på

Hilsen Andreas

Endret av Andreas - 14 juli 2006 kl. 18:49
Mitt fotoalbum:
Til toppen
jevistad Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér jevistad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 14 juli 2006 kl. 18:18
Oppdatert
Hilsen Jon Einar

Til toppen
jevistad Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér jevistad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 10 juli 2006 kl. 17:05

Takk for det, og ja jeg bygger i H0.

Rommet er på 7,1 x 4,4 meter.

Hilsen Jon Einar

Til toppen
Jon Trygve Se rullemeny
Nykommer
Nykommer

Medlem siden: 24 januar 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér Jon Trygve Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 10 juli 2006 kl. 14:02

Hei

Først masse ros for et imponerende prosjekt!

Selv holder jeg på å "knote" ned et sporplansforslag og ser på en rundbaneanlegg selv. Lurte da på hvor stort ditt anlegg er og om det er H0 du bygger?

Til toppen
b e pedersen Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér b e pedersen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 31 mai 2006 kl. 08:33
Sitat: jevistad

Formasjonene ser kanskje ikke troverdige ut, men forbildet ser helt utrolig ut, og det er det jeg forsøker å gjenskape.

Her vil nok lokalkjente kjenne seg igjen!

Jeg synes også du har fått veldig fint fram "deiguttrykket" slikt is-skurt fjell gir 

Bjørn Egil
Til toppen
jevistad Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér jevistad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 30 mai 2006 kl. 23:29
Oppdatert.
Hilsen Jon Einar

Til toppen
jevistad Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér jevistad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 06 mai 2006 kl. 20:59

Takk for interessen, jeg skal prøve å svare.

Sitat: Henning L

Jeg kunne godt tenke meg noe om erfaringene dine med fluenetting og fugeskum - det har jeg aldri prøvd å bruke før.

Former du alt i fugeskum, fjell også? Hva slags skum bruker du? Blir det ikke for mye porer?

Svar:

Bart fjell og fjelleskjæringer lager jeg i modellgips som jeg former med et hoggjern. Skummet jeg bruker heter "Sista" og trikset med å unngå porer er å ikke ha "gassen i bånn"

Hvor tykt legger du det på? Er det ikke fort gjort å ta vekk for mye? På den annen side, reparasjoner er jo lett å gjøre med mer fugeskum.

Svar:

Jeg prøver å legge et lag på 3-5 cm der det er rolig terreng, men litt tjukkere der jeg skal ha fremspring og knauser. Det blir som regel litt etterfylling når man har grovtilskjært landskapsformene.

Jeg synes det er en fryd å jobbe med, da man kan få til de landskapsformene man vil.

Hvordan sitter trær og annet du stikker ned i det, jeg har lite erfaring med dette stoffet, men det er jo litt "lealaust"? Eller det går kanskje helt greit?

Svar:

Det var nettopp pga. festing av trær jeg fant ut at dette var et greitt stoff. Jeg overmaler det med lateksmaling som en grunnfarge, og denne danner en sterk hinne.

Begynte egentlig med styrofoam, men synes dette var mye arbeid å skjære til.

Hva med gasser - ikke helt bra med avgassing fra fugeskum, fenoler og alskens greier... og brann... Det finnes brannhemmet fugeskum - vet ikke om du har tenkt på det, men det er vel en vurdering man kanskje skal ta...

Svar:

Avgassene under påføring er nok ikke bra, men jeg holder stort sett på oppe i garasjen når jeg påfører skummet (men det funker dårlig i minusgrader)

Når det gjelder brannfaren så står det ikke noe spesiellt på denne boksen, men jeg testet på noe avskjær med en lighter, og jeg greide faktisk ikke å få det til å brenne...

Hilsen Jon Einar

Til toppen
Henning L Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: pålogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér Henning L Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 06 mai 2006 kl. 20:23
Veldig bra og interessant!

Jeg kunne godt tenke meg noe om erfaringene dine med fluenetting og fugeskum - det har jeg aldri prøvd å bruke før.

Former du alt i fugeskum, fjell også? Hva slags skum bruker du? Blir det ikke for mye porer?

Hvor tykt legger du det på? Er det ikke fort gjort å ta vekk for mye? På den annen side, reparasjoner er jo lett å gjøre med mer fugeskum.

Hvordan sitter trær og annet du stikker ned i det, jeg har lite erfaring med dette stoffet, men det er jo litt "lealaust"? Eller det går kanskje helt greit?

Hva med gasser - ikke helt bra med avgassing fra fugeskum, fenoler og alskens greier... og brann... Det finnes brannhemmet fugeskum - vet ikke om du har tenkt på det, men det er vel en vurdering man kanskje skal ta...

Tanker, spørsmål og bekymringer...
Uansett, resultatet ser helt fortreffelig ut. Mer, mer!
Til toppen
jevistad Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér jevistad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 06 mai 2006 kl. 19:55
Oppdatert.
Hilsen Jon Einar

Til toppen
Mr Bridger Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 05 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér Mr Bridger Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 03 mai 2006 kl. 12:50
Nice! Utstrakt bruk av "kontrafaktisk" historie har jeg sansen for! Vi gleder oss til hyppige oppdateringer
Tore Hjellset, Arendal
Grimstadbanen    
Til toppen
SveinR Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 03 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér SveinR Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 03 mai 2006 kl. 09:00
Nydelig  Dette må jeg se "live" en dag
Mvh
-SveinR

Det finnes en skiftetraktor til alt
Til toppen
TomL Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér TomL Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 03 mai 2006 kl. 08:41

Hei !

Dette var imponerende   Takk for at du deler med oss !

MJ-hilsen Tom Lynga 

Det enkle er ofte det beste...
Til toppen
Asgeir Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 12 april 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér Asgeir Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 03 mai 2006 kl. 00:12

Artig bruk av forbilde: modellere en strekning som var planlagt, men ikke gjennomført. Her er det mange linjer å ta av gjennom NSB's historie.

Nydelig landskap på anlegget, med en skikkelig norsk stil! Nytekning av hvordan linjer legges i rommet og såkalt skjulte stasjoner er alltid spennende.

Jeg gleder meg til å se mer av prosjektet ditt (så nå har du blogg-presset)

Til toppen
RuneB Se rullemeny
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Medlem siden: 05 desember 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér RuneB Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 02 mai 2006 kl. 23:17
Bra du er i gang med en blogg og deler med andre hva som foregår i garasjen - både over og under bakkenivå. Ser du har kommet godt i gang med Vatnamot
Blir spennende å følge med på framdriften!
Til toppen
 Svar Svar Side  <1 19202122>

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Denne siden ble generert på 1,234 sekunder.