MJFs forside Medlem MJ-bladet MJ-forum MJ-børsen MJ i Norge Fotoalbum Blogger Aktuelt
Forumets forside Forumets forside > Modelljernbane i alminnelighet > H0-skala
  Aktive tråder Aktive tråder RSS Feed: Strømavtagere til OBAS El.13/ ombygging av Lima
  FAQ FAQ  Søk i forum   Kalender   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Strømavtagere til OBAS El.13/ ombygging av Lima

Svar Svar Side  <123
Forfatter
melding
Dan Rasmussen Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 05 november 2004
Land: Denmark
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér Dan Rasmussen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 11 februar 2008 kl. 23:16
Hei Jon EinarSmile

Tak for svaret - ham Morten får travlt LOL

Mange hilsner

Dan
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)
Medlem af Fremo "Norge", MJF og NJK
Til toppen
morten.h Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 03 november 2004
Land: Norway
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér morten.h Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 12 februar 2008 kl. 17:29
Sitat: jevistad

Stigtrinnene er dessverre tryllet bort av en eller annenWink

De ligger på ei form som også har antenner++.................Wink

Når det gjelder vinduene,så ble orginalene desverre noe deformert under herdeprosessen til støpeformen (varme).....men heldigvis hadde formen "satt" seg før det skjedde,den ble perfekt........som straff får jeg heller støpe litt ekstraOuch bilde av første avstøp kommer senere i kveld ( etter 3 døgn med herding)

Loket begyner å vekke stort "ha"begjær ettersom detaljene kommer på,håper du i det minste er sånn midt på treet fornøyd med lakkeringen Jon Einar Wink

Morten "trollmann"LOL

"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Til toppen
morten.h Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér morten.h Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 12 februar 2008 kl. 21:01

her har du første avstøp av vinduene...

"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Til toppen
morten.h Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér morten.h Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 14 februar 2008 kl. 22:37

her kommer resultatet etter støping av stigtrinn og antenner ........samt noen elstik til DanWink

Morten Hagen
Til toppen
Roger Andre Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 23 februar 2007
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér Roger Andre Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 15 februar 2008 kl. 09:13
Sitat: morten.h

her kommer resultatet etter støping av stigtrinn og antenner ........samt noen elstik til DanWink

Det så veldig fint ut morten...Clap Hva støper du dette i slags materiale...???

Og kommer du til og lage vinduer for salg...?
Mvh Roger Andre

Valdresbanen's materiell alle epoker
Til toppen
morten.h Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér morten.h Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 15 februar 2008 kl. 15:37
Delene er støpt i hvitmetall......jeg har fått ganske mange pm´er om vinduene så det ser ut som det blir vindu støping helt frem til sommeren...Wink

...og,ja jeg kommer til å lage et lite opplag med "godteposer" som du enten kan få kjøpt eller byttet til deg,jeg tar ikke i mot bestillinger før jeg har settene klare,så du får smøre deg med litt tolmodighet til Roger Andre....LOL

Morten Hagen
Til toppen
SveinR Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér SveinR Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 15 februar 2008 kl. 18:56
Hmmm.. her må man altså bytte med noeSmile...  Hva kan man tilbyWink?
Mvh
-SveinR

Det finnes en skiftetraktor til alt
Til toppen
Roger Andre Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 23 februar 2007
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér Roger Andre Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 15 februar 2008 kl. 19:02
Sitat: SveinR

Du har vel ganske mye snaks og bytte i du Svein...LOL 
Mvh Roger Andre

Valdresbanen's materiell alle epoker
Til toppen
morten.h Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér morten.h Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 15 februar 2008 kl. 19:27
Sitat: SveinR

......du har sikkert no digg liggende kjenner jeg deg rettWink

Morten Hagen
Til toppen
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér Dan Rasmussen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 16 februar 2008 kl. 10:28
Hei MortenSmile

Fine sager det her - fine sager Clap

Med El13 hilsen

Dan
Til toppen
jevistad Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 02 november 2004
Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér jevistad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 april 2008 kl. 16:53
Nå ser det ut som bildeopplastingen endelig virker som normalt, så da kan jeg legge ut et bilde av ferdig resultat.
Dette hadde jo ikke vært mulig uten Morten h. sine kunster med bla. lakksprøyta.

Hilsen Jon Einar

Til toppen
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér Dan Rasmussen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 april 2008 kl. 17:06

Jamen - du milde - her er jo tale om kunst - over det hele.Clap

Mange hilsner
Dan

Til toppen
Espen Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: pålogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér Espen Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 april 2008 kl. 17:49
Meget vakkert håndarbeid, både på, ved sidene og over sporeneBig%20smile

MVH Espen
MVH Espen
Marklin Digital. Stort sett Tysk og forsyne meg noge Sveitsisk au
Til toppen
morten.h Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér morten.h Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 april 2008 kl. 22:12
Sitat: jevistad

Nå ser det ut som bildeopplastingen endelig virker som normalt, så da kan jeg legge ut et bilde av ferdig resultat.
Dette hadde jo ikke vært mulig uten Morten h. sine kunster med bla. lakksprøyta.

.....for ikke å snakke om dine trollerier med loddebolten....Vi har vel ikke tenkt å gi oss kun med dette prosjektet Jon Einar?Wink

Morten Hagen
Til toppen
asai Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 27 september 2007
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér asai Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 april 2008 kl. 22:43
Sitat: morten.h

.....for ikke å snakke om dine trollerier med loddebolten....Vi har vel ikke tenkt å gi oss kun med dette prosjektet Jon Einar?Wink

Dere må bare sette i gang med mer. Vi venter i spenning. Clap
Utrolig bra det dere har fått til!

Endret av asai - 09 april 2008 kl. 22:43
Til toppen
jevistad Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Land: Norge
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér jevistad Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 09 april 2008 kl. 23:43
Sitat: asai

Dere må bare sette i gang med mer. Vi venter i spenning. Clap
Utrolig bra det dere har fått til!

Dette frister jo absolutt til gjentagelse, det er jo jeg som har hatt alle fordelene herWink. Men nå må landskapet rundt og i ikke minst FREMO-modulen av Sandnes få sin del av oppmerksomheten en stund tror jeg

Endret av jevistad - 09 april 2008 kl. 23:47
Hilsen Jon Einar

Til toppen
Stian Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 04 januar 2007
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér Stian Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 18 juli 2008 kl. 12:30
jeg så litt på de bildene av  det ordentlige lokket og det ser ut som du kan bruke evt roco sine gody\te pose speil på den på en av sidene eller er jeg helt på jordet?Smile
"Banen som aldri ble bygget" 1949-1959
SJT
Mvh Stian

Til toppen
perflo Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 25 juli 2007
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér perflo Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 18 juli 2008 kl. 14:10
Jeg som trodde jeg var litt god til å oppgradere lok og få dem til å ligne mer på originalen! Jeg ser jeg har mye å lære. Får visst holde bildene for meg selv heretter.
Fins der noe nettsted hvor man finner disse fantastisk fine delene? eller er det kun jungeltelegrafen som gjelder her?

Mvh
Per Flood
perflo
Til toppen
SveinR Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér SveinR Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 juli 2008 kl. 18:46
Sitat: Stian

jeg så litt på de bildene av  det ordentlige lokket og det ser ut som du kan bruke evt roco sine gody\te pose speil på den på en av sidene eller er jeg helt på jordet?Smile

Det er noen Cd66 speil på klubben, de kan du kanskje bruke til den ene siden. Om du ikke er så veldig nøye, kan du nok bruke dem på begge sider
Mvh
-SveinR

Det finnes en skiftetraktor til alt
Til toppen
Stian Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 04 januar 2007
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér Stian Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 19 juli 2008 kl. 21:01
ja jeg er ikke en nagle teller Wink men riktig farge må till vet du. men jeg har en ide om hvordan jeg kan lage speil uten så mye hjelp på en av sideneSmile

Endret av Stian - 19 juli 2008 kl. 21:02
"Banen som aldri ble bygget" 1949-1959
SJT
Mvh Stian

Til toppen
 Svar Svar Side  <123

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Denne siden ble generert på 1,188 sekunder.