MJFs forside Medlem MJ-bladet MJ-forum MJ-børsen MJ i Norge Fotoalbum Blogger Aktuelt
Forumets forside Forumets forside > Modelljernbane i alminnelighet > Forbildet til mj: Ekte jernbane
  Aktive tråder Aktive tråder RSS Feed: Om å utforske Stavanger
  FAQ FAQ  Søk i forum   Kalender   Registrer ny bruker Registrer ny bruker  Logg inn Logg inn

Om å utforske Stavanger

Svar Svar
Forfatter
melding
carlf Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 27 januar 2006
Land: Norway
Status: Utlogget
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér carlf Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Tråd: Om å utforske Stavanger
    Sendt: 13 august 2008 kl. 17:54
Det har seg slik at ungdom kastes rundt. I går våknet jeg med Jærlandskapet susende forbi et togvindu. Neida, ikke resultatet av en real fyllekule, derimot er jeg blitt student ved UiS!

Men så må jo terrenget sonderes. Noen leter frem tilbud på Grandis, jeg og kameraet valgte å starte med stasjonen.

Vel fremme!

Nøyaktig 24 timer senere står jeg på enden av plattformen og observerer Oslo-folket innta Oljebyen.

Og litt andre småting:

Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Til toppen
Ørjan Se rullemeny
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Medlem siden: 06 november 2005
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér Ørjan Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 august 2008 kl. 20:58
Da er det bare en ting å gjøre og det er å ønske deg velkommen til flate Jæren!!!
Skal nok få gjort siddis av deg og... hehe
Mvh
Ørjan Utne
Ålgård i FREMO
NSB All year round...
Til toppen
eika Se rullemeny
Moderatorgruppen
Moderatorgruppen

Medlem siden: 01 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér eika Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 13 august 2008 kl. 22:44
Pene bilder som vanlig, men med den størrelsen på reklamen din i bunnen av innlegget ser smalsporet nesten ut som breispor.. Kanskje en ide å krympe den ned til en mer fornuftig og smalsporet utgave igjen? Wink

Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Til toppen
traiNman Se rullemeny
Veteran
Veteran

Medlem siden: 07 november 2004
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér traiNman Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 14 august 2008 kl. 15:34
Ellers er du hjertelig velkommen til Stavanger Modelljernbaneklubb på tirsdagene (etter kl 1800). Lokalet ligger på Ullandhaug, like ovenfor universitetet.

Trenger du mer hjelp er det bare å ta kontakt.

Hilsen Petter
Til toppen
carlf Se rullemeny
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Medlem siden: 27 januar 2006
Innstillinger for innlegg Innstillinger for innlegg   Sitér carlf Sitér  SvarSvar Direkte Link til dette innlegget Sendt: 20 august 2008 kl. 23:41
Sitat: traiNman

Ellers er du hjertelig velkommen til Stavanger Modelljernbaneklubb på tirsdagene (etter kl 1800). Lokalet ligger på Ullandhaug, like ovenfor universitetet.

Og den invitasjonen tok jeg imot, og i går besøkte jeg en typisk gutteklubb med et riktig forsegjort klubbanlegg!

El18 på Stavanger stasjon anno 1950 (!).

Havna

Anlegget er under bygging, men sporplanen er klar: Banen strekker seg fra havna i Stavanger, forbi stasjonen og videre nedover mot Sandnes. I tillegg har de en stikkbane, indre stambane, til Finse!

Og her fra N-anlegget!

Takk for tiiten, jeg kommer tilbake!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Til toppen
 Svar Svar

Forum: Forumtillatelser Se rullemeny

Denne siden ble generert på 0,125 sekunder.